piątek, 14 czerwca 2013

Modlitwa prosząca

Dziękuję Ci Boże, za to, że tutaj jestem, za to, że dusza ma nie śpi, kiedy Ty mógłbyś mówić do mnie. Nie ma chwili w życiu moim, którego byś nie oglądał swym wszechwidzącym wzrokiem, więc nie ma powodu do ukrycia. Ty jeden wokół całego stworzenia przenikasz serca na wylot, aby je poruszać. Proszę nie przestawaj tego robić. Proszę aby wszystko co jest między moim poznaniem, a Tobą, a co nas oddziela zostało zniszczone. Nie pozwól zginąć siłom moim, które pochodzą od Ciebie, abym nie upadł. A nawet jeśli byłbyś niezadowolony z mego życia wybacz mi moją duchową nieodpowiedzialność.

Ja poeta jestem gotów służyć Ci duszą moją, którą włożyłeś w me ciało, które powołałeś do nowego życia za pomocą ożywienia ducha mego. Ojcze niebieski chroń moje myśli, abym zdolny był do odbicia ataków złego, który czyha na poniżenie moje. Należę jednak życiem moim do Chrystusa, którego wyznaję nie tylko wobec braci moich i sióstr, ale również wobec świata. Wobec tego ostatniego stałem się jeszcze większym odszczepieńcem, niż byłem do tej pory. Lecz cóż to za strata wobec obietnicy życia wiecznego ? Mógłbym Boże mieć świat cały, lecz jakże czułbym się zagubiony i nieszczęśliwy bez Ciebie, dziękuję Ci, że mnie przyjąłeś. Cóż jeszcze czeka mnie na drodze wyrzeczeń i rezygnacji ? Wszystko, co Ty odrzucisz we mnie, ja tego się pozbędę, bo pragnieniem moim jest Ci się podobać.

Ciało moje jest buntownikiem we mnie, lecz musi być posłuszne, choćbym pościć miał coraz częściej, choćbym modlić miał się nieustannie i być przy Tobie w chwili każdej. Poddaję wszystko pod Twoje Boże działanie, niech wola Twoja we mnie się wypełnia. Proszę jeszcze aby atramentu dla słów moich nie zabrakło i aby ustami moimi kierował Duch Święty. Błogosławię w Twoim imieniu świętych wieku tego i pragnę abyś prowadził wierzących, gromadzących się, aby Cię uwielbiać. A ja również chcę wszelką chwałę oddać Tobie. Panie Zastępów. Niech Twe Królestwo cieszy się powodzeniem i rośnie ku Twojej chwale. Proszę pozwól nam cieszyć się Tobą każdego dnia. A słowa Twoje niech będą wypisane na naszych sercach i wypełnione w czynach naszych.

Amen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz