czwartek, 31 października 2013

Nowe życie

Wiesz gdzie zaczyna się miłość?
Miłość jest tam, gdzie umiera człowiek,
Gdzie jest granica, oddalająca dawne czasy,
Od nowych, które są zupełnie inne,
Tak gdzie kończy się wieczny egoizm,
A zaczyna miłość Boża, tam w sercu,
Tam gdzie rodzi się w człowieku,
Nowe, oczyszczone życie Chrystusowe.

Może miłość jest w gestach i delikatności,
Ale na pewno jest w tym, co daje Bóg,
W porankach i wspólnych wieczorach,
W posiłkach i w rozbudzeniu duchowym,
Podczas modlitwy, kiedy czuję Jego obecność,
Kiedy post magluje moje wnętrzności,
Wiem, że miłość jest we mnie,
Ten ogień, który we mnie płonie,
On nigdy nie zgaśnie, bo jest Boży.

Jutro skończy się październik,
Odejdzie w zapomnienie,
Kalendarz go wymaże i będzie,
Inny już co się nazywa listopad,
Wtedy już ostatni będzie liść co opadł,
I w końcu przyjdzie śnieżek biały,
Co roztopi się na naszych,
Zarumienionych policzkach.

Rzeka czasu wciąż płynie,
Obserwuję jej nurt, będąc boso,
Bo cóż mam tutaj na ziemi,
Oprócz tego, co jest we mnie?
Nie jestem sam, lecz to, co mam,
To zniknie, w popiele czasu,
Ale to, co jest we mnie w środku,
To zostanie na zawsze, bo to jest trwalsze,
Niż złoto całego tego dziwnego świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz